Handelsbetingelser

Mito ApS
Solvangsvej 3
4681 Herfølge
Danmark
Telefonnummer: (+45) 93 93 00 20
CVR-nummer: 38165097

Salg generelt
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

Mito ApS forbeholder sig ret til at påregne et bestillingsgebyr på DKK 25,00 inkl. moms, hvor bestillingen ikke er foretaget via Mito ApS’ hjemmeside.

En bestilling slettes, såfremt den ikke er afhentet senest 4 hverdage efter bestillingen.

Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

Køb hos Mito ApS
Der er ikke indgået en bindende købeaftale med Mito ApS, før De har modtaget en ordrebekræftelse fra Mito ApS.

Der tages forbehold for prisfejl mv. som følge af valutaændringer, krig, terror, naturkatastrofer, atomangreb, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Mito ApS’s grossister.

Mito ApS gør SÆRLIGT OPMÆRKSOM på, at med mindre andet er nævnt, så er hovedsproget, i manualerne til de varer som Mito ApS sælger, ENGELSK.

Mito ApS gør i den anledning opmærksom på, at computer hardware og software er særligt komplicerede produkter, at de produkter som sælges hos Mito ApS hovedsagligt produceres i udlandet. Det bemærkes, at engelsk er et af hovedsprogene i verden.

Ordrebekræftelse
Mito ApS opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.
Ved valg af fragt uden omdeling, vil du kunne modtage advisering på e-mail eller sms direkte fra fragtfører.

Afbestillinger
Ønsker du, at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske på samme måde som bestillingen er foretaget. Det vil sige, at hvis bestillingen er afgivet online, bør bestillingen ligeledes afbestilles online. Såfremt du er lykkedes med, at afbestille din ordre online via kundecentret, så vil du modtage en bekræftelse på mail herom indenfor kort tid.

Alternativt kan det ske ved, at fremsende en e-mail med mærket “Afbestilling”. Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

Mito ApS kan dog ikke sikre dig, at din bestilling kunne afbestilles herved, ring derfor til vores support på (+45) 93 93 00 20 for evt. spørgsmål herom.

Forsendelse og levering
Mito ApS bruger Post Danmark, GLS, og af dropsihipments ukendt trejdeparts leverendør til forsendelse af vores kunders bestillinger.

Mito ApS leverer kun til fastlandet og brofaste øer, kontakt Mito ApS for uarbjedelse af et specialtilbud til levering på IKKE brofaste øer.

Du vil i de fleste tilfælde modtage et T&T nummer til at søge din forsendelse, såfremt du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på (+45) 93 93 00 20 eller support@mito.dk.

Døgnpost levering
Når du bestiller varer til levering i en Post Danmark Døgnpost er der en række regler for adresseangivelse der skal overholdes.

Navn på ordren skal være dit døgnpost ID “ID ”
Adressen skal være din døgnpost adresse
Postnummer og by, er byen hvor din døgnpost er lokaliseret
Att. på ordren skal indeholde dit navn
Eksempel:

ID12345678 Anders Andersen
Pakkeboks 123
1234 Bynavn

Bemærk venligst, at lige når ordren er lagt via vores hjemmeside, så vil den fremstå som “blokeret” i ordresystemet. Dette er fordi ordren skal behandles manuelt af en medarbejder, hvilket vil ske i tidsrummet 9:00 til 16:00. Denne kontrolprocedure er krævet for at det kan sikres, at leveringsadresse og døgnpost ID er angivet korrekt på ordren således at ordren når frem til rette modtager.

Levering til Grønland og Færøerne
Mito ApS sender til Grønland og Færøerne.
Du laver en almindelig ordre via online-butikken.
Ved bestilling af varer med leveringsadresse og faktureringsadresse på Grønland eller Færøerne betales der ikke moms.
Der sendes med Post Danmark med luftpost.

<h2Priser, kontrakter og illustrerende billeder på hjemmesiden

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Alle kontrakter indgåes på dansk

Bemærk at der tages forbehold for at billeder som vises af varer på hjemmesiden kan afvige fra varens egentlige udseende. Billeder der vises er kun er vejledende. Varens egentlige udseende kan derfor godt afvige fra den illustration der vises på hjemmesiden.

Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:

Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode
Mito ApS forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt
Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.
Ved brug af reklamationsretten skal køber selv stå for forsendelsen af produktet, herunder forsendelsesomkostningerne.
Følgende scenarier vil alle gøre, at ordren (uden undtagelse) bliver betragtet som et erhvervskøb:

Brugerprofil på hjemmesiden indeholder et CVR/SE/EAN-nummer, eller er oprettet som erhverv/offentlig kunde.
Fakturaadressen indeholder firmanavn (du må dog gerne få leveret en pakke privat på dit arbejde – benyt da i stedet feltet med alternativ leveringsadresse til dette.
Betaling
Mulige betalingsmåder:

Dankort (0 % af købsbeløbet)
VISA (1,5% af købsbeløbet, dog min. 0,90 DKK)
Mastercard (1,5% af købsbeløbet, dog min. 0,90 DKK)
MobilePay (0,90% af købsbeløbet)
Mastercard/VISA Debet (1,5% af købsbeløbet, dog min. 2,45 DKK)
JCB Cards (1,5% af købsbeløbet, dog min. 2,45 DKK)
PayPal (2,44 DKK + 1,81% af købsbeløbet)
Klarna Faktura – 14 dages kredit (8,75 DKK + 2,10% af købsbeløbet)
Efter Aftale (kun erhverv)
Kontant (kun butikssalg)
Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.

Betalingsmåde “EFTER AFTALE” kan kun benyttes af virksomheder og offentlige institutioner, og kun såfremt De i forvejen har opnået en betalingsaftale med Mito Aps.

Bank (under oprettelse)
Mito har Danske Bank (SWIFT-code: DABADKKK) som hovedbankforbindelse.

Registreringsnummer: xxxxx
Kontonummer: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
IBAN-kontonummer: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Vores bankforbindelse har følgende adresse:

xxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxx xx
xxxx xxxxxxxx

Den 14 dages fortrydelsesret
Du har som forbruger i forbrugerkøb 14-dages fortrydelsesret efter Forbrugeraftaleloven. Fortrydelsesretten kan ikke gøres gældende af erhvervsdrivende i handelskøb. Fortrydelsesretten gælder kun for 1) aftaler indgået ved fjernsalg og 2) aftaler indgået uden for Mito ApS’ forretningssted. Købelovens mangelsregler kan desuden finde anvendelse.

Fortrydelsesretten betyder ikke, at du har en ubetinget ret til at få det fulde beløb for varen retur. Hvis varen er blevet håndteret på en sådan måde, at den ikke har nogen værdi, vil du ikke have krav på at få købesummen retur. For at få den fulde købesum retur, må varen kun være brugt i samme grad, som er accepteret inden købet i en almindelig fysisk butik. Før du sender en vare retur, skal du derfor gøre dig klart, om en almindelig butik ville acceptere den benyttelse af varen den har været udsat for. Du har altså ret til at se varen an og afprøve visse funktioner. Derimod vil returbeløbet kunne nedsættes, såfremt varen har været brugt i en længerevarende periode eller i det hele taget viser tegn på slid.

Bemærk, at fortrydelsesretten ikke gælder ved levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, dvs. spilkoder, licensnøgler og lign. der sendes via e-mail, SMS eller lign. leveringsform.

Du kan læse mere om fortydelse på dette link: returbetingelser

Udnyttelse af fortrydelsesretten
Ønsker du at gøre brug af din 14-dages fortrydelsesret, skal du give os meddelelse herom senest 14 dage efter den dag, hvor du har modtaget varen. Meddelelsen skal gives i form af en utvetydig erklæring på e-mail til support@mito.dk. Det er altså ikke nok, at du giver meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten over telefonen.

Standardfortydelsesformular
Standardfortrydelsesformular:

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

– Til Mito ApS, Solvangsvej 2, 4681 Herfølge, support@mito.dk :

– Jeg/vi () meddeler herved, at jeg/vi () ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores () købsaftale om følgende varer ()/levering af følgende tjenesteydelser (*)

– Ordrenummer

– Bestilt den ()/modtaget den ()

– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

– Dato

Returadressen er følgende:
Mito ApS
Solvangsvej 3
4681 Herfølge

Pakken skal mærkes ”Fortrydelsesret” og vedlægges en kopi af købsfakturaen som dokumentation for, at varen er købt hos Mito ApS. Beløbet returneres via samme betalingsform, som du har benyttet til den oprindelige transaktion, medmindre du har accepteret noget andet.

Mito ApS anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost med omdeling. Bemærk, at pakker der er afsendt uden omdeling, ikke vil blive afhentet, disse vil blive returneret til afsender af post Danmark.

På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system, og det fjerner derved enhver tvivl om, hvorvidt pakken er leveret til Mito Aps. Du vil derved have mulighed for at efterlyse pakken såfremt levering ikke har fundet sted.

Har du købt en vare der volumenmæssigt ikke kan håndteres af Post Danmark, kan du booke på ved at skrive til Danske Fragtmænd Express via booking@dfexpress.dk med følgende oplysninger:

Kundens navn
Kundens adresse
Kundens tlf nummer

Du booker selv og bliver ringet op af Danske Fragtmænd der aftaler et afhentnings tidspunkt med dig.

Du afregner direkte med Danske Fragtmænd, og betalingsformen er kontant ved afhentning minimum kr. 500,- incl. Moms og, Danske Fragtmænd tager ikke mod kort.

Du får en kvittering på beløbet.

Der går 3 hverdage fra du booker til levering har fundet sted.

Bemærk, Mito ApS hæfter ikke for ændringer i Danske Fragtmænds prisstruktur.

Bemærk, at varer der returneres pr. efterkrav eller sendes uden porto nægtes modtaget af Mito ApS.

Bemærk, at Mito ApS ikke tilbagebetaler ekstra omkostninger forbundet med levering, hvis du udtrykkeligt har valgt en anden leveringsform end den mindst bekostelige standardlevering, som Mito ApS har anvist.

Vilkår for tilbagelevering af varen
Udgifterne til tilbagelevering af varen i tilfælde af fortrydelse påhviler dig som forbruger. Eventuelle omkostninger Mito ApS måtte pådrage sig ved din nægtelse af varens levering vil blive modregnet i det beløb Mito ApS krediterer i forbindelse med varens tilbagelevering til Mito ApS.

Undtagelser til fortrydelsesretten
Fortrydelsesretten efter Forbrugeraftaleloven finder ikke anvendelse på 1) aftaler hvor varen og købesummen udveksles samtidig med indgåelse af en aftale uden for Mito ApS’ forretningssted, hvis købesummen ikke overstiger 350 kr., 2) udførte ikkefinansielle tjenesteydelser hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med din forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført, 3) levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, 4) levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, 5) levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, 6) levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen, 7) aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejde, som du på forhånd udtrykkeligt har anmodet om, 8) levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på og 9) levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium.

Fortrydelsesrettens bortfald
For at kunne benytte fortrydelsesretten skal varen være afsendt til Mito ApS’ adresse på Solvangsvej 3, 4681 Herfølge, senest 14 dage efter vi har modtaget utvetydig erklæring om, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten.

Forringelse af varens værdi
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Eller med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede varen i en butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Ved handelsmæssig værdi skal forstås den pris, sammenlignelige varer sælges til brugt mellem erhvervsdrivende. Eksempler på en brug der går ud, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, kan være:

Opstart og installation af computer
Opstart og installation af mobiltelefon
Indsættelse af farvepatron i printer
Såfremt varen har været monteret, installeret og/eller taget i brug forbeholder Mito ApS sig ret til at nedsætte tilbagebetalings beløbet med et beløb der svarer til forringelsen af varens værdi.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen returneres i original emballage. Manglende original emballage medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor der ud fra en vurdering foretaget af Mito ApS vil blive krediteret et mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende original emballage m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Bemærk, at ved montering af PC-systemer sammensat efter kundens ønske er der ikke længere fortrydelsesret fra og med det tidspunkt, hvor kunden har givet samtykke til at monteringen kan begynde.

Bemærk, at fortrydelsesretten ikke gælder ved levering af digitalt indhold og lign., der ikke leveres på et varigt fysisk medium. Fortrydelsesretten bortfalder desuden, så snart plomberingen er brudt på plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware.

Bemærk, at hvis dit produkt leveres med tilhørende spil – også kaldet en gamebundle – så vil du ved brug af din 14 dages fortrydelsesret kun få det fulde beløb tilbagebetalt, hvis konvolutten indeholdende spillets serienøgle er ubrudt. Ved brud på konvoluttens forsegling forbeholder vi os ret til at fratrække spillets værdi i det tilbageførte beløb. Hvert spils værdi er skønsmæssigt fastsat til DKK 300,-.

Forbrugerens forpligtelser i tilfælde af udøvelse af fortrydelsesretten
Alle produkter der returneres til Mito ApS skal være forsvarligt indpakkede. Ved forsendelse af CPU, RAM, harddiske eller andre delikate produkter skal produktet tilbageleveres i en kasse eller lignende. Produkter der modtages i antistatisk materiale skal returneres i tilsvarende antistatisk materiale.

Varer der konfigureres eller indstilles på din foranledning, skal nulstilles til fabriksindstillinger såfremt du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten mod nedsat værdi pga. brug. Det betyder, at f.eks. apple-id skal slettes fra Mac-produkter.

Som forbruger bærer du risikoen for varens forringelse eller undergang inden levering til Mito ApS er sket, og mangelfuld emballering kan medføre, at rettighederne bortfalder.

Hvis du senere fortryder udnyttelse af fortrydelsesretten hæfter du for eventuelle omkostninger Mito ApS måtte have pådraget sig, herunder undersøgelsesgebyr, returfragt, arbejdstid i forbindelse med undersøgelse af varen og/eller andre omkostninger.

Hvis forkert fakturering eller forsendelse information, hvilket betyder, at leveringen bliver sendt tilbage til os, forbeholder vi os ret til at opkræve kunden 500,- for tilbagesendelse håndtering og omkostninger.

Reklamationsret
Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget.
Er der yderligere reklamationsret eller garanti vil det fremgå særskilt af fakturaen.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

Reklamationsretten dækker ikke fejl på produktet som skyldes installeret tredjepartssoftware. Test derfor altid om fejlen kan skyldes programmer, drivers, eller andet, som ikke oprindeligt var installeret på produktet. Mito ApS tester alle maskiner ved at genskabe den oprindelige konfiguration på dem. Hvis de derefter testes fejlfri, vil Mito ApS beregne tiden til fejlsøgning med DKK 250,00 pr. halve time inkl. moms dog max 500 kr inkl.moms.

Mito ApS opfordrer kunden til at tage kopi / backup af samtlige data. Mito ApS kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Mito ApS måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.

Der henvises i øvrigt til Købelovens § 78 for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.

Anvendelse af reklamationsretten
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Mito ApS inden rimelig tid efter varens modtagelse.

Vi opfordre på det kraftigste til, at du opretter en RMA sag via vores supportmenu “opret RMA/reklamationssag” som du finder i nederst i footeren på sitet.
Når du opretter en RMA/reklamationssag sag skal du afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, såfremt du undlader dette kan det betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

Ved et forbrugerkøb (privat kunde) , SKAL du rekvirere et returfragtlabel til din forsendelse ved, at henvende dig til support@mito.dk eller ringe til os på tlf. (+45) 93 93 00 20 inden du sender den defekte vare til os.

Mito ApS
Solvangsvej 3
4681 Herfølge
Att. Reklamation

Såfremt du er offentlig- eller erhvervskunde, afholdes alle omkostninger (feks. porto), i forbindelse med defekte varer, af køber selv.

Således er portoen betalt på forhånd. Du skal blot have oprettet en reklamation og oplyse dit RMA-nummer ved henvendelsen.

Sender du din RMA sag ind på anden vis, bliver omkostningen herfor ikke refunderet.

Såfremt du er offentlig- eller erhvervskunde, afholdes alle omkostninger (f.eks. porto), i forbindelse med returnering af defekte varer, af køber selv

Bemærk, at varer der sendes uden porto, på efterkrav eller uden omdeling, nægtes modtaget af Mito ApS
Komplette PC-systemer, som ikke er købt samlet eller monteret af Mito ApS og hvor der skal fortages fejlsøgning, vil Mito ApS beregne tiden til fejlsøgning med DKK 250,00 pr. halve time inkl. moms dog max 500 kr inkl.moms. Produkter der er omfattet af reklamationsretten og som er defekte vil herefter blive omskiftet til timetakst. Ønsker man ikke, at Mito ApS foretager fejlfinding skal det defekte produkt afmonteres og sendes separat.

Kompatibilitet
Mito ApS kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer, som følge af ændringer i en konfiguration af Mito Aps’ sammensatte komponenter.

Mito ApS kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer mellem hardwareløsdele ved køb til selvmontering.

Tilbagesendte varer, som ikke indeholder fejl
Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til Mito ApS, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr. Mito ApS forbeholder sig retten til at opkræve dette gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale.

Testgebyret er DKK 250,00 pr. halve time inkl. moms dog max 500 kr inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte RMA-skema (reklamationsskema), kan Mito ApS ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter.

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om emballeret og der vil blive et opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.

Er du i tvivl
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Mito ApS, at du retter henvendelse til support@mito.dk eller på telefon (+45) 93 93 00 20